Monday 4 December 2017

Liivakoogid- sandkake

Minu jaoks on jõuluhooaeg alanud, esimesed jõuluküpsised on karbis. Olen varem kirjutanud, et Norras on traditsioon jõuludeks 7 erinevat küpsist/küpsetist teha. Hunniku krumkake'sid tegin juba ära ning saatsin ämmaga vanaemadele. Lisaks proovisin esimest korda teha liivakorvikesi. Neid süüakse siin moosi ja vahukoorega, aga lähevad muidugi ka niisama alla.
Kokaraamat lubas, et selle taignaga ei pea vorme määrima, ja mina sain küll kõik ilusasti vormist välja, ainult üks korvike läks pooleks. Natuke pidin vormidele põhja peale ainult noasabaga kopsima et neid välja saada.
Kogusest sai 4×16 korvikest, üsna palju. Kuna enne korvikestest välja võtmist tuleb lasta vormidel jahtuda, siis võtab küpsetamine aega.

Retsept on lihne:
250 g võid vahustada
190 g tuhksuhkruga
Lisa 1 muna
60 gr jahvatatud mandleid
375 g jahu

Lase taignal öö külmkapis seista.
Pressi taigen vormidesse ja küpseta ca.15 min 180.kraadi juures kuldpruuniks. Minu ahjus aitas 11 minutist.

Säilita liivakorvikesi kaanega karbis või pane sügavkülma.
Koogipildid on kokaraamatust laenatud, mu enda omad jäid elektrivalguses kuidagi plassid ja äbarikud.


No comments:

Post a Comment